Corporate film laten maken?
Corporate klasse. Alles in beeld.
Een goed verhaal. Leuk, anders en verrassend. Dat is de essentie van een goede corporate film. Op het lijf (en je organisatie) geschreven en gefilmd. Dat zorgt ervoor dat een bepaalde doelgroep kiest voor jouw bedrijf. Sterker: een bedrijf met een goed verhaal heeft altijd een streepje voor. Dat doen wij voor gerenommeerde brands, merken en organisaties. Altijd op het allerbeste corporate niveau. Voor eersteklas corporate films. Onze tip? Show, don’t tell.
Een Corporate video laten maken.
Video wordt steeds vaker ingezet om dat verhaal te vertellen. Het is lekker kort, het informeert en het overtuigt sneller dan welk ander medium dan ook. Logisch. Een goede film spreekt altijd tot de verbeelding. Alles begint bij jullie bedrijfsverhaal, het corporate verhaal. Herkenbaar en passend bij de cultuur en kernwaarden van je organisatie. Daar begint het verbinden, bewegen en inspireren. Zonder een opsomming van alleen de zakelijke feiten. Wij visualiseren je diensten en producten in een corporate video. Zo’n video heeft een grote toegevoegde waarde en versterkt je positie op het gebied van marketing en communicatie.
De juiste positionering voor de corporate content
Corporate film laten maken? Een corporate video brengt op een levendige manier in beeld van wat je bedrijf doet, wat de cultuur is van je organisatie en wellicht het belangrijkste: het zoomt in op de toegevoegde waarde van het bedrijf. Daarnaast kun je jouw video precies afstemmen en richten op een specifieke doelgroep. Die voelen zich hierdoor aangesproken en herkennen zich in de gemaakte video. Zo kun je jouw bedrijf succesvol positioneren te opzichte van je concurrenten. Een kwalitatief goede corporate film laten maken? Daarmee wek je een aanzienlijke dosis vertrouwen bij zowel interne als externe doelgroepen. Omdat een corporate video het verhaal vertelt van jouw bedrijf kun je jezelf op een opvallende en originele manier positioneren.
Corporate movie inclusief alle merkwaarden
Corporate film laten maken? Bij het maken van een corporate film is een goed verhaal de essentie. Vanzelfsprekend kies je bij het maken van een corporate video voor een verhaal dat precies aansluit op jouw merkwaarden en strategie. Dat kan door het gebruik van een metaforisch verhaal, maar je kunt ook kiezen voor een cinematografische benadering. Door het maken van de juiste keuzes die zijn gebaseerd op de essentie, de kracht en de toegevoegde waarde van je bedrijf zal de corporate video zich nog sterker onderscheiden.
ons verhaal
Logisch en origineel
Aan de hand van een duidelijk, liefst uitgebreide briefing vertalen wij het verhaal van jullie organisatie naar een helder en duidelijk script. Hierin vertellen wij in een logische opbouw, jullie verhaal. Dat kan natuurlijk op verschillende manieren. Van verhalend, informatief, zakelijk of juist: heel brutaal. Een kwalitatief écht goede corporate film laten maken? Dan heb je een partij zoals Almost Famous nodig die hierover op het juiste manier kan sparren, brainstormen en schrijven. Op maat gemaakt op de identiteit, de cultuur en de kernwaarden van jullie bedrijf. Het script wordt na goedkeuring verwerkt in een duidelijk storyboard.
Corporate video voor diverse merken






























Stap #01: het begin
Corporate film laten maken? Het begint met de aftrap. Een eerste kennismakingsgesprek waarin we dieper ingaan op het doel van de bedrijfsfilm, het karakter van het bedrijf en de onderscheidende visie achter het merk, de producten en jullie diensten. Het liefst graven we zo diep mogelijk en voorzien jullie ons van de meest essentiële informatie. Zo brengen we straks écht jullie bedrijfsfilm tot leven.
Stap #02: onze creatieve slag
Met alle antwoorden onder onze arm maken wij vervolgens een creatieve vertaalslag. In een brainstorm zoomen we in op uiteenlopende creatieve mogelijkheden. Daarnaast bepalen we de essentie van de corporate film. Hoe brengen we alles in beeld? Wat wordt de tone of voice? Wat zijn de belangrijkste onderwerpen? De eerste stappen naar beeld, geluid en inhoud.
Stap #03: corporate film verhaal
Nu worden we echt concreter. Oftewel: we schrijven een script waarin het corporate verhaal duidelijk naar voren komt. En dat is best een uitdaging. Binnen de gestelde kaders zoals tijd, omvang en het gekozen creatieve concept schrijven we een tekst die de rode draad gaat vormen van de corporate film. Vanzelfsprekend doen we dat in goed overleg: samen slijpen en schaven we tot er een definitieve versie ligt.
Stap 04: professioneel. Alles geregeld
Nu wordt het een kwestie van organiseren, inplannen, draaidagen bepalen en de juiste professionals regelen. Van de camera’s, licht en bekabeling tot en met de organisatie ter plaatste en het instrueren van deelnemende medewerkers. We nemen de volledige productie uit handen. Oftewel: actie!
Stap 05: schaven en slijpen van de corporate video
Na het opnemen van al het materiaal, begint het monteren van de film. Hier kiezen we de allerbeste shots, bepalen we de juiste opbouw en zorgen we voor technische aanscherping wat betreft licht, geluid en eventuele effecten. De corporate film komt echt tot leven.
Stap #06: Inzet van de corporate film
En is de corporate film eenmaal klaar? Dan vindt het zijn weg naar het (grote) publiek. Maar ook hier speelt vakmanschap, kennis en ervaring een belangrijke rol. Van de inzet van Google, het leveren van de juiste videoplayer tot een effectieve inzet van alle socials. Op naar natuurlijk heel veel views.
Meer weten?
Grijp de aandacht van jouw potentiële klant met een krachtige bedrijfsfilm