commercial laten maken?

In de vorige eeuw, in 1941 om precies te zijn, werd de allereerste tv-commercial op de Amerikaanse televisie uitgezonden. Voor de start van een honkbalwedstrijd werd gedurende enkele seconden een horloge op het scherm getoond. Niemand wist destijds dat dit het startschot was voor bedrijven en marketeers om hun producten en diensten via commercials onder de aandacht te brengen. Nu, bijna 80 jaar later, zijn ze bijna niet meer weg te denken uit onze samenleving. We consumeren elke dag uren aan commerciële content via televisie, computer en telefoon.

Dit biedt bedrijven en merken uitstekende mogelijkheden om met hun doelgroep te communiceren op de platforms die ze op dat moment gebruiken. Slechts een paar klikken verwijderd van het kopen van een nieuw product of het aanvragen van een offerte. Commercials zijn daarom een krachtige manier om uw doelgroep te onderbreken tijdens hun dagelijkse bezigheden, uw verhaal te communiceren en ze binnen enkele seconden aan het werk te krijgen. Daarnaast biedt het ook een uitgelezen kans om top-of-mind te blijven in uw markt.

Jouw unieke boodschap. Het verschil.

Impact. Dat is de essentie van een goede TV-commercial. Met welke boodschap dan ook. Wij verstaan de kunst van goede ideeën, het juiste script en vooral: impact maken. Dat doen we voor grote merken en toonaangevende bedrijven. En die impact zorgt voor meer verkopen, de juiste aandacht en volop publiek. Logisch. Want wij maken het verschil. Met expertise, ervaring en écht maatwerk. Dus … show, don’t tell.

High-end Commercial laten maken.

Er zijn tal van soorten tv-commercials. En iedereen reageert daar weer anders op. Van saai en vervelend tot die ene, opvallende tv-commercial die je echt nooit meer vergeet. Soms raken mensen zelfs niet uitgepraat over die ene tv-commercial. En dat is wat je als bedrijf natuurlijk probeert te bereiken. De juiste impact om echt indruk te maken. Want alleen op die manier zullen mensen jouw producten, diensten, het merk of bedrijf gaan onthouden. Wij zijn ervan overtuigd dat tv-commercials echt werken. Sterker: een goede tv-commercial zorgt voor veel meer klanten, verkopen en omzet.

commercial voorbeelden

  • Swiss Sense - Commercial
    Swiss Sense - Commercial
  • On Your Feet - Commercial
  • Woninginrichtingaanhuis - TV Commercial
    Woninginrichtingaanhuis - TV Commercial
  • Stockon - TV Commecial
    Stockon - TV Commecial
  • Velea - Commercial
  • Swinckels - Ron Blaauw
    Swinckels - Ron Blaauw

Professioneel team voor uw commercials

Wij nemen graag de regie in handen. Want voor het maken van een goede tv-commercial is natuurlijk een heel team van professionals nodig. Een van de belangrijkste zaken in de opzet van een goede, liefst zo uitgebreid mogelijke briefing. Hierin vertel je alles wat je graag zou willen verwerken in de tv-commercial. Deze briefing vormt straks het vertrekpunt voor de productie van zo’n reclamefilm. Kortom: het is belangrijk dat je hier tijd en aandacht aan besteed.

Van verleiden tot verwonderen

Natuurlijk gaan we voor die ene tv-commercial die Nederland van zijn stoel zal blazen. Of de tv-commercial nu gieren van het lachen wordt of misschien zelfs een beetje irritant … wij zetten in op impact. Van verleiden, verrassen en verbazen tot inspireren en verwonderen. De vorm van zo’n tv-commercial – kort, krachtig,snel en boeiend – kan nu eenmaal voor veel impact zorgen. Zo raken we de kijkers natuurlijk altijd.

ons verhaal

Almost Famous is een digital video agency gefocust op de bedrijven en merken in het digitale tijdperk. Wij zetten onze 10 jaar ervaring in de filmmarkt, de kunst van het vertellen van verhalen, en kennis van online platformen in om digitale videocontent te creëren. Het is onze gezonde obsessie om impactvolle filmproducties en krachtige animaties te maken die jouw online marketingstrategie ondersteunen en versterken.

TV-Commercial met Meetbaar resultaat

Een tv-commercial biedt natuurlijk veel voordelen. Het is snel te ontwikkelen, heel gericht inzetbaar en de resultaten zijn achteraf goed meetbaar. Zeker wanneer je een tv-commercial koppelt aan bijvoorbeeld een actie of verwijzing naar de website. Je kunt aan de hand van een klein onderzoek precies weten waar je publiek vandaan komt, hoe ze de tv-commercial hebben ervaren en wellicht nog belangrijker: wat gebeurt er na het zien van de tv-commercial? Interessante informatie die bruikbaar is binnen uw verdere marketing e/o communicatiebeleid.

Eersteklas resultaat

Wij verstaan de kunst van tv-commercials. Sterker: daar zijn we heel goed in. Ons productieteam staat startklaar om u op weg te helpen. Daarvoor halen wij letterlijk en figuurlijk alles uit de kast. Natuurlijk altijd in heel goed overleg met onze opdrachtgevers. Van begin tot einde. Wij gaan voor creativiteit, efficiëntie en last but not least: impact.

ervaring

ANWB Logo Klant Almost Famous
Philips Logo Klant Almost Famous
Rabobank Logo klant Almost Famous ervaring
LeoLux logo klant Almost Famous ervaring
Volvo Logo klant Almost Famous Ervaring
Stukton Logo Klant Almost Famous Ervaring
Elho Logo Klant Almost Famous Ervaring
LeasePlan Logo Klant Almost Famous Ervaring
Wish Outdoor Logo Klant Almost Famous Ervaring
Bavaria Logo Klant Almost Famous Ervaring
Swiss-Sense logo Klant Almost Famous Ervaring
NXP Logo Klant Almost Famous Ervaring
Mercedes-Benz logo klant Almost Famous ervaring
Jumbo Logo Klant Almost Famous Ervaring
Refresco Logo Klant Almost Famous Ervaring
KWANTUM Logo Klant Almost Famous Ervaring
War-Child Logo Klant Almost Famous Ervaring
Aegon Logo klant Almost Famous Ervaring
Rijksoverheid Logo Klant Almost Famous
Tilburg University Logo Klant Almost Famous
Ziggo Logo Klant Almost Famous
PLUS supermarkten Logo Klant Almost Famous
DAF Logo Klant Almost Famous
ASML Logo Klant Almost Famous
De Baak Logo Klant Almost Famous
Topigs-Norsvin Logo Klant Almost Famous
Swinckels Logo Klant Almost Famous
BMW Logo Klant Almost Famous
Van Berlo Logo Klant Almost Famous
Embrace Logo Klant Almost Famous

Stap#01: de essentie

De aftrap. Daarvoor nodigen we je graag uit voor een goed gesprek. Binnen dit eerste gesprek zullen we met elkaar goed moeten afstemmen wat de verwachtingen en bedoelingen zijn. Bijvoorbeeld: wat is de identiteit van je bedrijf? Wat zijn de kernwaarden? Welke boodschap wil je vertellen? We nemen even echt de tijd voor elkaar. We gaan op zoek naar de authenticiteit, het bijzondere binnen je bedrijf. Alleen op die manier maken we straks de juiste impact in de tv-commercial.

Stap# 02: een goed idee

Alles begint bij de ontwikkeling van een sterk concept. Dit is eigenlijk het basisidee voor de film. Een sterke vondst, de kapstok waar we de hele commercial omheen gaan bouwen. Natuurlijk draait het dan om creativiteit. Maar we houden natuurlijk ook rekening met het gestelde budget. Ons idee (het concept) werken we uit in een klinkende presentatie en vanuit hier bepalen we samen de verdere aanpak. En natuurlijk is er alle ruimte om het concept links of rechts nog een beetje bij te schaven.

Stap #03: altijd vanuit inhoud

Nu komt onze copywriter in beeld. Want vanuit het gekozen concept gaat hij schrijven aan het script, oftewel: het verhaal in woorden. Op het lijf geschreven in duidelijke taal. Lekker kort waar mogelijk. En informatief als het moet. En natuurlijk: met precies de juiste boodschap. Inclusief alle emoties, het juiste gevoel en misschien net dat ene zinnetje wat echt het verschil gaat maken. Kortom: schrijven maar!

Stap #04: zoveel mogelijkheden

Licht, camera, actie! Vanuit het concept en het script plannen we de draaidagen in. Een team van gedreven en betrokken professionals zoomen in op acteurs, actrices, de juiste locatie en natuurlijk: het script. En wellicht spelen jouw eigen medewerkers wel de hoofdrol in je commercial. Niets moet, alles kan.

Stap #05: het hele verhaal

Nu hebben we al het videomateriaal in handen. En nu? Nu is het een kwestie van monteren, editen, geluid toevoegen en eventuele kleurbewerkingen. De juiste effecten, zeg maar. Inclusief het kiezen van de juiste shots, het toevoegen van de voice-over en exact de juiste volgorde van beelden bepalen. Daarna is de tv-commercial klaar voor uitzending.

Stap #06: het grote publiek

Op naar het grotere publiek. En dat kan natuurlijk op verschillende manieren. Via youtube, via alle social kanalen of gewoon: op tv. Hier bepalen we de juiste strategie voor uitzending. Oftewel: op naar zoveel mogelijk kijkers.

Meer weten?

Gebruik een doelgerichte commercial die binnen 30 seconden jouw potentiële klant aanzet tot actie.