Bedrijfsfilm laten maken
Waar je vroeger concurrentie had van een aanbieder in het dorp een paar kilometer verder, heb je tegenwoordig concurrentie van over de hele wereld. In een wereld die zich in steeds grotere mate online afspeelt, heb je vaak maar één kans om te laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Wereldwijd ligt het gemiddelde van terugkerende websitebezoekers op ongeveer 30% (monsterinsights.com). Wanneer je maar één kans krijgt om jouw toegevoegde waarde te communiceren, dan wil je natuurlijk een blijvende indruk achterlaten. First impressions last a lifetime…
Een bedrijfsfilm laten maken is dan een fantastische idee om jouw doelgroep op een persoonlijke manier kennis te laten maken met jouw bedrijf of merk. Mensen blijven, ondanks het internet, namelijk op zoek naar de emotionele connectie met anderen en doen liever zaken met mensen die ze kennen. Het biedt dus een unieke kans om jezelf te positioneren als de go-to speler in de markt. In een samenleving gevuld met achtergrondruis door technologie, is jouw potentiële klant op zoek naar iemand om te vertrouwen en mee te identificeren.
Eersteklas bedrijfsfilms. Echt goed.
Jouw bedrijf, merk of organisatie. Daar valt natuurlijk heel veel over te vertellen. Wij laten het ook zien. Met precies het juiste verhaal. Goede beelden. En inhoud. Zo zetten we jouw A-merk in de spotlights. Onze kennis en ervaring spreekt natuurlijk voor zich. En dat merk je. Zo maken wij unieke, bijzondere en indrukwekkende bedrijfsfilms voor toonaangevende bedrijven. Oftewel: show, don’t tell.
Vertel jouw verhaal
Een bedrijfsfilm laten maken is natuurlijk een goed idee om je merkwaarde te verhogen. Zo’n bedrijfsfilm is een ideaal uithangbord om het verhaal jouw organisatie te vertellen. Binnen zo’n bedrijfsfilm draait alles om jouw merk, je product, je diensten en natuurlijk het karakter, de cultuur van je bedrijf. Dat zetten we in de schijnwerpers. En dat doen we natuurlijk op een heel professionele manier.
Echt ontzorgen
Een goede bedrijfsfilm laten maken… Dat is natuurlijk afhankelijk van een heleboel factoren. Wij nemen hierbij al het werk uit handen. Sterker: wij vinden het hartstikke leuk om goed na te denken over videostijlen en concepten. Vanzelfsprekend doen we dat altijd in combinatie met het authentieke en typische karakter van jouw organisatie. Dat is en blijft natuurlijk heel belangrijk.
Altijd het juiste effect
Een goede bedrijfsfilm heeft de juiste ingrediënten. Op die manier zullen kijkers zich identificeren met het bedrijf en op een geheel intuïtieve manier kiezen voor het merk. Sterker: die effectiviteit is zelfs meetbaar. Op die manier draagt een goede bedrijfsfilm laten maken wel degelijk bij aan de succesvolle resultaten van je bedrijf.
ons verhaal
Almost Famous is een digital video agency gefocust op de bedrijven en merken in het digitale tijdperk. Wij zetten onze 10 jaar ervaring in de filmmarkt, de kunst van het vertellen van verhalen, en kennis van online platformen in om digitale videocontent te creëren. Het is onze gezonde obsessie om impactvolle filmproducties en krachtige animaties te maken die jouw online marketingstrategie ondersteunen en versterken.
Voor jouw doelgroep
Vooraf bespreken we elkaar verwachtingen goed af. We bekijken de doelstellingen en doelgroepen. Vervolgens geven we op een slimme manier invulling aan de content, we kiezen de juiste kanalen en richten ons precies op de juiste ontvangers. Stuk voor stuk belangrijke elementen voor het succes van een bedrijfsfilm. Op naar het juiste effect, meer verkopen of nog beter: een mooi applaus.
Slimme werkwijze
Inmiddels hebben wij heel veel opdrachtgevers die bij ons een bedrijfs laten maken. Onze ervaring, werkwijze en aanpak spreekt dan ook voor zich. Met als resultaat… een hele rits tevreden klanten. Onderstaand toch even een tipje van de sluiter over onze klanten en werkwijze. Ter lering en vermaak.
ervaring






























Stap #01: het begin
De aftrap. Een eerste kennismakingsgesprek waarin we dieper ingaan op het doel van de bedrijfsfilm, het karakter van het bedrijf en de onderscheidende visie achter het merk, de producten en jullie diensten. Het liefst graven we zo diep mogelijk en voorzien jullie ons van de meest essentiële informatie. Zo brengen we straks écht jullie bedrijfsfilm tot leven.
Stap #2: doeltreffend en origineel
Hier kiezen we voor een bepaalde route. Want hoe zetten we jouw bedrijf, het merk in de juiste spotlights. Niet alleen op een creatieve manier, maar ook op een doeltreffende manier. Kortom: we laten onze ideeën volop stromen. En de beste ideeën en vondsten brengen we samen in een klinkende presentatie.
Stap #03: duidelijke taal
Dan is het woord aan onze copywriters. Het gekozen concept wordt tot leven gebracht in de juiste woorden. Zo spreek je straks jouw eigen taal. Duidelijk gericht op precies de juiste doelgroep. In precies de juiste en passende tone of voice. Oftewel: jouw merkverhaal voor precies de juiste bedrijfsfilm.
Stap #04: plannen en organiseren
Camera’s, geluid, licht … alles wordt ingepakt en weer uitgepakt voor deze opnamedag(en). Volgens een hele nauwkeurige planning, organisatie achter de schermen en het script brengt de filmcrew alles in beeld. Jullie eigen bedrijf e/o organisatie speelt daarbij de hoofdrol. En soms wordt letterlijk en figuurlijk alles omgebouwd tot een ware filmset. Leuk toch, zo’n dagje Hollywood?
Stap #05: alles compleet
Nu begint het puzzelen met beelden, geluiden, stemmen, licht en effecten. In deze stap komt echt alles samen. Kortom: passen, meten , aanpassen en verscherpen. Met de beste takes, de juiste passende voice-over en natuurlijk die ene op maat gemaakte muziekcompositie. Soms moeten we nog even kleuren corrigeren of een stukje animatie toevoegen. Het eindresultaat mag er altijd wezen.
Stap #06: alles zien
Zo. Nu op naar het juiste publiek. En dus zorgen we ervoor dat we vindbaar zijn via Google en we plaatsen de video op onze eigen website. Natuurlijk verspreiden we jullie bedrijfsfilm ook via alle social kanalen. Komt dat zien, dat is onze boodschap!
Meer weten?
Grijp de aandacht van jouw potentiële klant met een krachtige bedrijfsfilm